Strategije plasmana filma Zvizdan u zemlji i inozemstvu: Studija slučaja Strategije
Predavačica: Ankica Jurić Tilić, producentica – Kinorama, Hrvatska
Svaki se novi film na svjetskom tržištu bori s nekoliko desetaka tisuća naslova koji izlaze te godine – osigurati vidljivost gotovo je nemoguć zadatak. Odatle proizlazi potreba za stvaranjem svijesti o budućem filmu dok je još u fazi razvoja. Uz nimalo lagan zadatak razvoja i produkcije projekta, neophodno je sustavno raditi na njegovoj vidljivosti, i na domaćem i na međunarodnom tržištu. Zvizdan Dalibora Matanića film je koji je imao izuzetan festivalski put, izrazitu vidljivost i značajnu međunarodnu prodaju.
Ankica Jurić Tilić otvorila je drugi dan programa Pula PROfessional 2017. Prezentacijom studije slučaja filma Zvizdan Jurić Tilić pokazala je kako u praksi funkcioniraju procesi razvoja reputacije projekta od filmske ideje do realizacije. Na primjeru Matanićeva filma na zanimljiv je način predstavila cijeli put kroz razvoj i financiranje, produkciju, festivalsku promociju i distribuciju. Predstavila je i način na koji se oblikuju ključni materijali filma koji služe promociji i distribuciji.
Istaknula je ulogu producenta u promociji i distribuciji filmova, naglasivši budućim profesionalcima kako je važna njihova inicijativa i angažman u promociji kroz sve faze produkcije filma.
Nikša Sviličić: Programiranje igranog filma 1 i 2
Danas u podne na Giardinima je održana promocija knjiga Programiranje igranog filma 1 i 2 autora Nikše Sviličića. Ta komunikacijska studija daje inovativan osvrt na semiotičko-narativne elemente scenarija koji potiču gledanost igranog filma. Postavljajući i provjeravajući hipoteze koje ekspresivnost semiotičko-naracijskog scenarističkog izraza koreliraju s recepcijom publike hrvatskoga igranog filma knjige Programiranje igranog filma 1 i 2 daju znanstveni odgovor na pitanje kako napraviti igrani film koji će osvojiti publiku.
Sviličić je istražio i analizirao koliko pojedini motivi i emocije utječu na gledanost i uspješnost filmova u pogledu nagrada na Pulskom filmskom festivalu. Knjige pokazuju u kojoj mjeri određeni narativno-semiotički filmski motivi posredno i/ili neposredno koreliraju s izvjesnošću uspjeha hrvatskoga dugometražnog filma u TV i kinodistribuciji.
Autor je istražio utjecaje preko 100 različitih motiva, poput ljubavi, samoubojstva, globalnih problema, bogatstva, siromaštva, temeljnih filmskih emocija (sreća/tuga/strah/ljutnja), redoslijeda prikazivanja na Pulskom filmskom festivalu te financiranja i produkcijskih aspekata.
Knjige su predstavili autor Nikša Sviličić, predstavnica izdavačke kuće Funditus – Tajana Obradović te moderator Mario Gigović.