Program Vremeplova složen je prema uzoru na kinoprograme od prije 80 godina: prvo filmski žurnal, onda kulturni film i naposljetku cjelovečernji igrani film. Središnji dio programa namijenjen je zabavnom filmu Princeza koralja iz 1937. godine snimljenom u Splitu, Hvaru i ponajviše na otoku Zlarinu. U glavnim ulogama pojavljuju se tadašnji slavni gastarbajteri Svetislav Ivan Petrović i Ita Rina. Glazbu je napisao splitski skladatelj Ivo Tijardović, filmskoj zajednici poznatiji kao autor glazbe za filmove Sinji galeb i Ciguli miguli. Tijardović je napisao glazbu i za kratkometražni kulturni film Pjesma Jadrana, koji je snimljen istovremeno s Princezom koralja. To je dalmatinska izvedenica Romea i Julije, dvadeset i dvije minute mora, sunca i pjesme.
Najranija povijest hrvatskog filma vrlo je zahvalno područje jer zainteresiranima nudi lepezu neistraženih problema koje treba sistematski obraditi. Između dva svjetska rata snimljeno je vrlo malo domaćih filmova, a sačuvano ih još manje. To ipak ne znači da se nije snimalo. Ako nisu mogle domaće, dolazile su strane filmske ekipe. Prednjačili su dojučerašnji hrvatski "zemljaci" iz Austro-Ugarske Monarhije, Austrijanci, Mađari i Česi, a njima uz bok Nijemci. Na počecima svojih karijera na Jadranu su snimali i velikani srebrnog ekrana poput Alexandera Korde, Michaela Curtiza i F. W. Murnaua, a čak je i Alfred Hitchcock u dubrovačkoj okolici tražio lokacije za svoj film Gospođa koja nestaje.
Prirodne ljepote Dalmacije stranim filmskim ekipama bile su Eldorado. Troškovi snimanja bili su mnogo manji, nego na primjer u Italiji, a prosječnom europskom gledatelju more i otoci egzotika kakvu si uživo nisu mogli priuštiti. Posve je jasno da se strani filmaši nisu upuštali u daleko putovanje kako bi snimali neku komornu dramu. To su mogli raditi i u studiju. U Dalmaciji su snimali zabavne filmove pustolovne tematike. Obično je bila riječ o dokonim buntovnicima ili bogatašima koji su se u idiličnom mediteranskom okruženju više-manje uspješno borili s čudovištima, zlikovcima ili zavidnima. Ako znamo da su u to vrijeme avanturistički filmovi i filmovi potjere bili tržišno najisplatljivija vrsta, nije teško pretpostaviti da su strani filmaši dolazili zbog puno sunčanih dana snimanja, mora, i prekrasnih krajolika.
Uz projekcije filmova predstavljamo i zbornik filmografskih članaka o snimanjima na Jadranu 1937. godine. Princezu koralja analiziraju filmski arheolozi Dejan Kosanović i Daniel Rafaelić, a Pjesmu Jadrana Leon Rizmaul. Muzikologinja Irena Paulus predstavlja filmsku glazbu Ive Tijardovića. Biografiju glumačke ikone Ite Rine piše Aleksandar Erdeljanović, a Ivana Petrovića Jugoslav Pantelić.
Leon Rizmaul