Jutros su u Kinu Valli, u tematskom bloku ''Filmovi u nastanku'', prikazani kratki inserti iz tekuće hrvatske filmske proizvodnje koji se uglavnom nalaze u fazi postprodukcije. Moderator Boško Picula nazvao ga je jednim od najsvečanijih dijelova Pule, te pozvao direktora Hrvatskog audiovizualnog centra Daniela Rafaelića da mu se pridruži na pozornici Kina. Rafaelić je napomenuo kako, pored 10 prikazanih filmova još tri redatelja nisu poslala svoje filmove: Veljko Bulajić koji dovršava film o 2. svjetskom ratu čija se radnja događa u Istri i za koji kaže da je to njegov najbolji film; zatim Antun Vrdoljak ''Gotovinu''; te ''Comic Sans'' Nevija Marasovića koji se snimao početkom godine.
Naglasio je kako je, s obzirom na nedavnu paralizu i potrese koji su ga pratili, HAVC pazio da ne ošteti redatelje, te da će dovršavanje filmova teći po blokovima od po tri filma s relativno fiksnim vremenskim rokovima. Uz takav tempo, Pula bi dogodine trebala biti bogata novim ostvarenjima. Smatra kako je ovakav uvid u trenutno stanje kinematografije zanimljivo javnosti jer se može steći dojam o procesu, odnosno demistificirati ideja filma koji je odjednom (u)bačen u Arenu. Upitan o radu HAVC-a koji postoji već 10-ak godina, Rafaelić je kazao kako se u Hrvatskoj dugo sanjalo o svojevrsnom filmskom institutu, o mašini koja bi radila za film, te se brinula i o njegovom plasmanu i svim popratnim aktivnostima, a za što je nekada bilo zaduženo Ministarstvo kulture. Njegovim nestankom hrvatska bi kinematografija, koja postoji gotovo stotinu godina, bila dovedena u pitanje, a to nije dopustivo. Dodao je kako, s obzirom na skupoću izrade filma, dotirana filmska kultura mora opstati, a ona automatski podrazumijeva i odgovornost prema tom istom novcu i javnosti.
Nakon ovog uvoda, prikazano je 10 kratkih najava (uključujući inserte i foršpane), a radi se o sljedećim filmovima: "Osmi povjerenik" (red. Ivan Salaj), "F.20" (red. Arsen Anton Ostojić), "Sam samcat" (red. Bobo Jelčić), "Duboki rezovi" (omnibus u režiji Filipa Peruzovića, Filipa Mojzeša i Dubravke Turić), "Aleksi" (red. Barbara Vekarić), "Onaj koji radi" (red. Damir Čučić), "Za dobra stara vremena" (red. Eduard Galić), "Zaljev" (red. Bruno Pavić), "Omiški gusari" (red. Ivan Perić) i "Happy End" (red. Anđelo Jurkas).
Prisutna filmska ekipa ''Osmog povjerenika'' sastojala se od redatelja Ivana Salaja, glumice Nadie Cvitanović, te direktora fotografije Slobodana Trninića. Film je nastao po književnom predlošku Renata Baretića u kojem Vladin povjerenik, osmi u dosadašnjem neuspješnom nizu, pokušava organizirati izbore na najudaljenijem hrvatskom otoku Trečiću gdje lokalci pružaju žilav otpor. Prava su otkupljena još prije 6 lii 7 godina, no snimalo se u proljeće na Hvaru i Braču, što je bio izazov direktoru fotografije budući da se radnja filma događa zimi.
"F.20" Antona Arsena Ostojića predstavio je direktor fotografije, opet Slobodan Trninić, a iako je film vizualno i žanrovski potpuno drugačiji od ''Osmog povjerenika'', odlično se snašao i u ovoj dinamičnoj drami/psihološkom trileru s mladom glumačkom ekipom, snimanoj u Zagrebu i na Zrću.
''Sam samcat'' drama je Bobe Jelčića koja govori o borbi oca za dijete nakon rastave braka, a glumi ga Rakan Rushaidat.
Omnibus ''Duboki rezovi'' predstavila je producentica Dijana Mlađenović koja je napomenula kako je film prikazan u sklopu canneskog programa Director's Fortnight 2017. Kratkoću teasera prvog filma objasnila je time da žele da omnibus nastao po kratkim pričama Olje Savičević Ivančević, Ksenije Kušec i Romana Simića ostane iznenađenje. Prvotna je zamisao bila da to bude regionalni projekt, a nakon 160 prijava i 2 scenarističke radionice izbor su sveli na tri hrvatska autora.
S obzirom na to da redateljica radi na filmu i nije bila u mogućnosti prisustvovati, film ''Aleksai'' predstavila je Nadia Cvitanović, glumica koja se pojavljuje i u ''Osmom povjereniku''. Film je zaintrigirao likom nervozne i histerične Nataše Janjić s četvero djece koji puno psuje, mlade Tihane Lazović i starijeg šarmera Sebastijana Cavazza koji dvije žene i djecu vodi na jedrenje po dalmatinskim otocima.
Na najavi minimalističkog, gotovo seidlovskog ''Onoga koji radi'' Damira Čučića bio je Damir Radić, filmski kritičar koji se ovdje našao u glumačkoj funkciji, koji je pozdravio prisutne iz publike, a u jednoj od glavnih uloga slijepog lika koji intervjuira neznance u hotelu nalazi se i Vojin Perić iz Kazališta slijepih Novi život.
''Dobra stara vremena'' predstavili su redatelj Eduard Galić, filmski veteran, i njegov sin, ujedno i producent, Dominik Galić. Scenarij za radnju filma o privatnim dramama nekoliko prijatelja u kontekstu društvenih promjena 80-ih godina prošlog stoljeća, uz soundtrack Jure Stublića, napisao je sam producent, a nastao je bez javnih sredstava.
Antiutopijski, gotovo eksperimentalni i ekološko-apokaliptični ''Zaljev'' Brune Pavića predstavio je producent Ivan Perić, a izrazio je veliku zabrinutost zbog prisutnosti azbesta i posljedično veliki broj oboljelih u široj okolici turističkog Splita.
Ivan Perić predstavio je još jedan projekt, ovaj put u ulozi redatelja, a pridružio mu se i producent Dragan Kovačević. Radi se o dokumentarcu s igranim rekonstrukcijama ''Omiški gusari'' - o sukobu omiških gusara s venecijanskom mornaricom i problemima koje su im prouzrokovali u srednjem vijeku - a odlikuju ga visoki produkcijski uvjeti na tragu Discovery i History Channela. Producent je najavio moguću suradnju sa talijanskim RAI-jem, kao i eventualno proširivanje teme o gusarima na gusare mediteranskog kruga iz Genove i Afrike.
Anđelo Jurkas predstavio je zadnji dio svoje trilogije o muško-ženskim odnosima ''Happy End'', a naglasio je važnost timskog rada i ko-autorstva u stvaranju filma. Novost je izraženija kritika politike, religije i medijskog senzacionalizma. Gotovo tri četvrtine filma je dovršeno, dio priče snimit će se i u Los Angelesu i Zrću, a planira i četvrti film.