logo filmofeel 2017

app store ikona google play ikona

Prijavi se na newsletter

Blog mladih filmofila

Kritike i opažanja mladih filmofila

Kad je Marnie bila ovdje: Fantazijski odlomak iz života mlade Marnie

Nakon godina rada u odjelu za animaciju Studija Ghibli te redateljskog prvenca The Secret World of Arrietty (2010), Hiromasa Yonebayashi piše i režira Kad je Marnie bila ovdje, priču o mladoj introvertnoj djevojci iz naslova koja je proživjela poprilično teško djetinjstvo. Radnja počinje dolaskom djevojke Anne na spokojno seosko mjesto kod obiteljskih prijatelja. Istražujući novu okolinu, Anna otkriva oronulu vilu koja zrači mističnim duhom prošlosti te njezinu mladu vlasnicu Marnie. Svijet fantazije, prepoznatljiv za filmove studija Ghibli, ubrzo se krene razvijati oko Anne i njezine nove prijateljice.

Yonebayashi cjelokupno iskustvo prethodnih filmova na kojima je radio usmjerava na izgradnju realističnih likova koji bivaju uvučeni u svijet fantazije. Posljedica ovog pristupa je animirani film za djecu s dubinski razrađenim protagonistima. Ponašanje Marnie i Anne u potpunosti je uvjerljivo, njihovi dijalozi zabavni i opuštajući pa se samim time i napredak radnje odvija spontano. Ono što zaslužuje posebnu pohvalu je duboka razvijenost emocija koje iskazuje glavni lik, što je prikazano toliko uvjerljivo da ih gledatelj i sam može osjetiti. Glatkim stilom animacije kojim se pozadina i likovi stapaju u jedinstvenu cjelinu i kvalitetno promišljenim odabirom svjetlijih boja uspješno je prenesen duh priče. Bogatstvo detalja pomaže u izgradnji magične atmosfere s kojom se jednostavno saživiti. Glazbena pozadina skladno korespondira s ostalim segmentima filma te naglašava mistične elemente priče.

Sve u svemu sklad glazbe, animacije, detaljno razvijenih likova te fantastično-pustolovne priče naprosto poziva na gledanje Yonebayashijeva filma. Kad je Marnie bila ovdje jedan je od najljepših naslova studija Ghibli, koji će zadugo ostati poseban, kako zbog ozračja tako i samog dramskog zapleta.

Podijeli ovaj članak:

Egotripovi i poznanstva Anđelo Jurkas: F**k Off I...

T Logo 3c p DE