Nikša Sviličić: Programiranje igranog filma 1 i 2
Funditus, Zagreb: 2016.
Moderira: Mario Gigović
Postavljajući i provjeravajući hipoteze koje ekspresivnost semiotičko-naracijskog scenarističkog izraza koreliraju s recepcijom publike hrvatskoga igranog filma knjige dr. sc. Nikše Sviličića - Programiranje igranog filma 1 i 2 daju znanstveni odgovor na pitanje kako napraviti igrani film koji će „osvojiti“ publiku.
Vrlo preciznim, dubinskim znanstvenim istraživanjem autor prepoznaje scenarističko-mizanscenske „pozitivne stereotipove“ koji posredno pridonose atraktivnosti filma, a koji su mjerljivi brojnijom posjetom kinoprojekcijama i većom gledanosti filma u TV distribuciji, nudeći time mogućnost kreiranja prediktora za „formulu uspješnosti“ nekog filma, kako kod publike tako i kod kritike. Autor analizira velik broj različitih narativno-semiotičkih, scenografskih i mizanscenskih atributa i motiva za koje pretpostavljamo da utječu na raspoloženje gledatelja prema filmu, a upotrijebljeni su u 144 hrvatska igrana filma od samostalnosti Republike Hrvatske do danas. Knjige pokazuju u kojoj mjeri određeni narativno-semiotički filmski motivi posredno i/ili neposredno koreliraju s izvjesnošću uspjeha hrvatskoga dugometražnog filma u TV i kinodistribuciji.
Online tickets |
Promocija knjiga "Programiranje igranog filma 1 i 2" |