logo mob crni

logo crni
logo crni
T Logo 3c p DE
logo filmofeel 2017

app store ikona google play ikona

Prijavi se na newsletter

 

''Pozor…snima se u Istri'' izložba otvorena u Galeriji C8

snima se 1050x500

Zadnja izložba u sklopu popratnog programa Pulskog filmskog festivala otvorena je jučer u Galeriji C8, izložbenom prostoru Arheološkog muzeja Istre. Darko Komšo, ravnatelj Muzeja, i Gordana Restović, ravnateljica Festivala, kratko su pozdravili prisutne. Ravnatelj je podsjetio kako je ovo druga godina suradnje s Festivalom i treće mjesto održavanja programa Festivala (nakon Arene i vanjskog prostora galerije Sveta srca), te da su ovogodišnja tema filmovi nacionalne i internacionalne kinematografije koji su od 1950. godine snimani na lokacijama u Istri, od antičke Arene do sjeverne Istre. U realizaciji programa sudjelovala je IKA – Istarska kulturna agencija, kustos je Daniel Rafaelić, a izloženi su filmski plakati, arhivske fotografije sa seta, foršpani i video materijali.

Aleksandra Vinkerlić, ravnateljica Istarske kulturne agencije u sklopu koje djeluje i Istarska filmska komisija koja je organizator izložbe, naglasila je potencijal Istre kao filmske lokacije, te izrazila želju svih prisutnih za razvijanjem regije u ovom smjeru. Napomenula je kako je, između ostalog, Komisija na usluzi filmašima i zadužena za administrativne procedure kao što je rješavanje lokacijskih dozvola i sve popratne dokumentacije. Također, navela je primjere lokaliteta u Istri koji su ''glumili'' Provansu (Vižinada u Zlatu za odvažne s Clintom Eastwoodom iz 1970.), norveški fjord (Limski kanal u Dugim brodovima iz 1964.), ruski front (Savudrija u Željeznom križu Sama Peckinpaha iz 1977.), Jeruzalem (TV serijal Dig iz 2015.) ili Divlji zapad (Vela draga u trilogiji Winnetou iz 2015.).

Kustos izložbe Daniel Rafaelić zahvalio se ravnateljici na odriješenim rukama pri koncepciji izložbe, te komentirao fascinantni arhivski materijal Festivala i Istru kao lokaciju na kojoj su se filmovi snimali od samih početaka jugoslavenske kinematografije. Osvrnuo se na postav, istaknuvši Peckinpahov Željezni križ kao najznačajniji, zatim Duge brodove, film nesumnjive vrijednosti i sa sjajnim snimateljem Jackom Cardiffom koji je u doba izlaska neslavno propao u kinima Europe i SAD-a, kao i potencijal za kontroverzu koju i danas mogu izazvati Afrićev Barba Žvane iz 1949. ili biografija Alide Valli. Zaključio je komentarom kako se očito nalazimo na području koje ''brekti poviješću'' jer se gotovo svi spomenuti filmovi bave povijesnim razdobljima, te kako bi, s obzirom na to da postoje vodiči po antičkoj Puli, trebalo napisati i vodič kroz filmove snimane u Puli i Istri.

Od lepršavijih filmova posjetitelji mogu pogledati fotografije sa seta akcijskog filma Jackieja Chana snimanog u Motovunu i Maršala Zrinka Ogreste iz Savičente, foto arhivu serija Borgia (2014.) i Crossing Lines (2015.), a čak je i Gillo Pontecorvo, redatelj slavne Bitke za Alžir, 1957. godine u Umagu i Vrsaru snimao La grande strada azzura.

Izložba ostaje otvorena do 22. srpnja.

T Logo 3c p DE

logo filmofeel 2017


app store ikona google play ikona

Prijavi se na newsletter

 
image

Lokacije

14 festivalskih lokacija

Opširnije
predsjednica hr

Min kulture logo

GRAD PULA LOGO

zupanijodjelzakulturu

pulaplus